Reflexió

Tanulmányi séták Budapesten a Bolyai Önképző Műhellyel

A tanév indítását a Pierre Nora, valamint Aleida és Jan Assmann nevével fémjelezhető emlékezetkultúra valamint identitás-értelmezés tér- és időbeli kérdéseire építettük, ám a COVID-19 korlátozásai miatt az elméleti előadásokat későbbre kellett halasztanunk.

BOM-tanévnyitó, 2020

Elkezdődött a BOM 20. tanéve. A koronavírus-járvány miatt sajátos módon, hiszen elmaradt a háromnapos befogadó tábor, helyette egynapos budapesti programot kínáltunk. Balázs Géza ügyvezető köszöntötte a Műhelybe most bekapcsolódó 20 juniort, valamint mentortanárukat, Varga Viktort. Nagy Dániel pedig továbbra is a zenei programok gazdája lesz.

Alumni hétvége – Beszélgetés Jankovics Marcell rendezővel

Az ember tragédiája Madách Imre legismertebb alkotása, amely keletkezése óta a legtöbbször színpadra állított magyar darabbá vált. Egy filozofikus dráma, amely az emberiség történelmét foglalja össze, több színre bontva, az őskortól a távoli jövőig. A mű külföldön is ismert a bibliai elemek egyedi felhasználása, a történet eposzi méretei, valamint a napjainkig is releváns teologikus és politikai vonatkoztatásai miatt.

Sverák: Kolja

Számomra a csehszlovák rendszerváltás filmje, Jan Sverák rendező alkotása (már az Olajfalók óta követem). A felcserélhetetlen, szeretnivaló örök cseh humor eleven folytatása. A filharmóniától politikai okból kiebrudalt, ezért temetéseken zenélő Louka éli a szocializmus adta szürke napokat: agglegény, nők hajkurászása, kombi Trabant, állandó pénzgondok, mellékesként temetőben aranyozza a lekopott sírfeliratokat. Barátja tanácsára pénzért névházasságot köt egy orosz nővel, akinek csehszlovák állampolgárságra van szüksége, majd amikor ezt megkapja, már ugrik is tovább az NSZK-ba.

Feliratkozás RSS - Reflexió csatornájára