Zene

Milyen zene szólt Az én pasim című filmben? – avagy a stáblisták felettébb szükséges voltáról

A mozinézők szokása, hogy a film utolsó képkockája után azonnal felállnak (tisztelet a kivételnek). Fölöttébb haszontalannak ítélik, hogy az utolsó díszlettologató nevét is elolvassák, pedig míg a nevek szépen kúsznak általában fölfelé, addig a látottak lassan leülepednek, megkönnyítik a visszatérést a film világából a valóságba. Lényeges információkat is találunk ebben a betűtengerben, pl. azt, hogy a film zenéjét honnan vette a rendező.

A Bolyai Műhely Inferno Minor Kórusának fellépései 2014. tavasz

Szeretettel meghívlak titeket a Bolyai Műhely Inferno Minor Kórusának közelgő fellépéseire! Két kórusfesztiválon is részt fogunk venni az elkövetkező napokban, így a mi koncertjeink meghallgatása mellett beleláthattok kicsit a hazai és nemzetközi kóruséneklés (néha kicsit túlzottan bennfentes) világába, szerintem nagyon érdekes élmény lehet bárkinek. Egy fellépést kivéve ezek szabadtéri programok, tehát be lehet ugrani csak egy rövid időre is akár.

A „valódi” Werckmeister-harmóniák

Tarr Béla filmje kapcsán jogosan vetődhet fel a kérdés bárkiben, hogy tulajdonképpen kicsoda az a filmben is emlegetett Andreas Werckmeister, és pontosan miről is van itt szó? Miről beszél Eszter úr, hogyan és miért hangolja oda-vissza öreg zongoráját? És egyáltalán, hogy jön ide a zene? Ezekre a kérdésekre szeretnék röviden választ adni, mivel úgy érzem, a műhely tagjai közül leginkább az én szakterületemhez áll közel a kérdés.

Bartók-est a Művészetek Palotájában

Vasárnap este hallhattuk a Művészetek Palotája Bartók-termében a hangversenyterem névadójának két emblematikus színpadi művét – a Csodálatos mandarin című pantomimet, és a szerző egyetlen operáját, A kékszakállú herceg várát koncertszerű előadásban a Budapesti Fesztiválzenekar tolmácsolásában, Fischer Iván vezényletével.

„A zene feltalálója” – John Cage születésének 100. évfordulója alkalmából rendezett koncert és egy hozzá kapcsolódó előadás reflexiói

Október 20-án ünnepelte a világ a huszadik század egyik legnagyobb hatású, és egyben legeredetibb zeneszerzőjének, John Cage-nek (1912-1992) századik születésnapját. Erről a jeles napról a világon gyakorlatilag mindenhol megemlékeztek, ahol a „nyugati”, „kortárs” vagy „komolyzene” fogalma egyáltalán jelent valamit. Ez alól szerencsére Budapest sem volt kivétel - s ki más is játszhatott volna ezen a napon a nagy amerikai mester emlékére, mint a részben éppen Cage ütőhangszeres darabjainak tolmácsolása révén méltán világhírnévre szert tett Amadinda együttes.

Feliratkozás RSS - Zene csatornájára