Tanulmányi kirándulás

A csoportok közös kirándulásai, úgy mint nyári kirándulás, kenutúra, évközi kirándulások, nyári tábor.

Sárospatakon a Bolyai (2018.06.1–3.)

Latin közmondás szerint „incipit in Sátor, desinit in Sátor”, azaz Tokaj-Hegyalja az abaújszántói Sátor-hegy és a sátoraljaújhelyi Sátor-hegy között fekszik. Közben pedig ott van: Sárospatak, Patak. Tanévzáró táborunk helyszíne Sárospatak volt. A Makovecz-féle művelődési házban Bartók-előadást hallgattunk Nagy Dánieltől. Benéztünk néhány dufartos (<durchfahrt: fedett kocsiátjáró az épületek között vagy az épület közepén, pataki tájszó) házba, egyébként a kollégium alatt is volt egy ilyen dufart – állítólag mindenki érti. Elsétáltunk a Szentnegyedbe (katolikus negyed).

Kulisszatitkok a haladók pécsi kirándulásáról

"Vegyes érzésekkel szálltam – akarom írni: másztam – be a hétszemélyes Opel Zafira leghátsó üléssorába. Nyilván nem kellene így lennie, de az ember mégsem tudhatja, egészen pontosan mire számítson, ha szinte egy tucatnyi másik személlyel nekivág egy hosszú, hétvégi programnak. Még a főváros határát jelző táblát sem hagytuk el, amikor teljesen feloldódott bennem a leheletnyi kétely. Amikor berobogtunk Pécsre, már biztos voltam abban, hogy ebben a társaságban a helyem."

Vadszeder, gyógyfüvek, csillagnézés

Az immár haladó csoport néhány tagja csapatösszerázó kirándulásként a Bükköt kereste fel, megcsodálva annak szépségeit, megkóstolva finomságait, és szinte magáénak érezve állatait. A gyógynövényektől és csillagoktól sem mentes kirándulásról Hably Szandi írt.

A honfoglalás és a magyar nyelv szülőföldjén. Szakmai kirándulás Zemplénbe.

Időpont:
2013. június 21. péntek (Egész nap) - 2013. június 23. vasárnap (Egész nap)

A tavalyi exkluzív pannonhalmi programhoz hasonló tanulmányi kirándulásunk a honfoglalás és a magyar nyelv szülőföldjére vezet. A tervezett program

2013. június 21.

Egyéni utazás (vonattal) Sátoraljaújhelyre
Érkezés délben: ismerkedés Sátoraljaújhely titkaival (Levéltár Kazinczy kézírásával, Börtönmúzeum, neves életfogytiglanosokkal, kirándulás Kórósra, a honfoglalás kori temetőbe).
Este: A világörökség részét képező Ungvári pincében (borkóstoló)
Szállás: Piarista kollégium (egykori kolostor)

Tanulmányi kirándulás Pannonhalmára

Időpont:
2012. június 8. péntek (Egész nap) - 2012. június 10. vasárnap (Egész nap)

Június elején a Bolyai Műhely csapata egy rövid kirándulást tesz Pannonhalmára, ahol a három nap alatt meglátogatjuk a főapátság épületegyüttesét, a levéltár és könyvtár érdekesebb darabjait, az arborétumot és a növénykertet, valamint a vendégfogadás új épületeit is. Betekintést nyerhetünk ugyanakkor az apátság jelenlegi gazdasági tevékenységébe, ezen kívül beszélgethetünk Várszegi Asztrik főapát úrral, s természetesen a borkóstolással egybekötött pincészetlátogatást sem hagyjuk ki.  Szakmai vezetőnk Juhász András tanár úr, útikalauzunk pedig az egykori bolyais Márk testvér lesz.